زن ۴۵ ساله درپی تصادف در نزدیکی بیمارستانی در تهران به کام مرگ رفت.

تصادف

عصر شنبه خبري از سوي خبرگزاري‌ها منتشر شد مبني بر اينكه زني مقابل بيمارستان سجاد در حوالي ميدان فاطمي تهران تصادف كرده اما 20دقيقه طول كشيده تا او را به بيمارستان منتقل كنند و همين باعث مرگش شده است. حتي شاهدان عيني عنوان كرده بودند با وجود فاصله چند متري مصدوم با بيمارستان، مسئولان بيمارستان در انتقال مجروح تعلل كرده‌ و انتقال وي را وظيفه آمبولانس دانسته‌اند. روز گذشته خبرنگار همشهري براي تهيه گزارش اين حادثه و پيگيري ماجرا راهي بيمارستان سجاد شد.

دكتر منصور آذريان، مديرعامل بيمارستان در اين خصوص گفت: ساعت14:44 شنبه مردم به بيمارستان مراجعه كردند و گفتند كه زني در ضلع جنوب شرق ميدان فاطمي تصادف كرده است. ظاهرا يك خودروي مورانو با اين زن برخورد كرده و او بر اثر شدت برخورد روي خودروي سوزوكي پرتاب و نقش زمين شده بود.

وي ادامه داد: يكي از پرسنل اورژانس همان لحظه با بنده تماس گرفت و ماجرا را گزارش كرد. از سويي اعلام شد كه آمبولانس اورژانس در ترافيك گير كرده است. من نيز دستور دادم كه گروه احيا سريع در محل حاضر شوند و اقدامات درماني را انجام دهند. دكتر آذريان گفت: تيم احيا با يك برانكارد در محل تصادف حاضر شدند و اقدامات درماني را شروع كردند.

از آنجا كه معمولا بيمار تصادفي را نبايد تا چند دقيقه تكان داد تا مبادا دچار خونريزي داخلي شود، ‌تيم احيا در محل حادثه عمليات سي‌پي‌آر را انجام داده و پس از گذشت يك ربع وي را با برانكارد به بيمارستان انتقال دادند. پس از آن نيز بلافاصله جراح مغز و اعصاب، جراح عمومي، متخصص بيهوشي، متخصص گوش و حلق و بيني بالاي سر بيمار حاضر شدند تا عمليات احياي بيمار را ادامه دهند.

در همين حال، دكتر محمود مشهدي‌زاده جراح مغز و اعصاب به همشهري مي‌گويد: مصدوم دچار شكستگي جمجمه و خونريزي شديد شده بود. ‌ضريب هوشياري او بسيار پايين و به عدد 3رسيده بود. در چنين وضعيتي ديگر اميدي به زنده ماندن او نبود. با اين حال پس از عمليات احيا، وي به قسمت آي‌سي‌يو منتقل شد و ساعت17:30 قلبش از تپش ايستاد. به‌گفته مديرعامل بيمارستان، خانواده قرباني وقتي در جريان اين اقدامات بيمارستان قرار گرفتند، از تلاش آنها براي نجات بيمار تشكر كردند و اخباري كه درخصوص تعلل پرسنل بيمارستان اعلام شده صحت نداشته و كذب بوده است.

کد خبر 318755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha